דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לידה נרתיקית אחרי ניתוח קיסרי - הייתכן? 

מאת    [ 04/04/2009 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 5449 פעמים ]

פעם אמרו שמי שעוברת ניתוח קיסרי , תמשיך לקיסרי בלידות הבאות. היום, אחרי שנים של מחקרים וידע רב בנושא, ידוע שנשים שילדו לידה אחת קיסרית יכולות ללדת לידה רגילה. ולי ידוע על נשים שילדו לידה שלישית רגילה אחרי שתי לידות קיסריות. בכדי שאישה תלד לידה רגילה אחרי קיסרית, עליה לרצות זאת ולהתכונן הן פיזית והן נפשית. ישנן הרבה סיבות ותנאים פיזיולוגים הדורשים ניתוח קיסרי- כמו מצג עכוז, מצוקה עוברית, תאומים, מבנה אגן צר, מצוקה עוברית ועוד סיבות רבות.

לפני כשנה הדרכתי וליוויתי יולדת ללידה שנייה רגילה אחרי ראשונה קיסרית. הסיבה שבעקבותיה יולדת זו ילדה בניתוח קיסרי ראשון- הייתה מצג עכוז. באחד המפגשים שלנו נתתי לה מקום להעלות בפני ובפניה סיבות למצג עכוז ולמה התוצאה הייתה ניתוח קיסרי. אחת הסיבות שהיא העלתה היו סיבות אישיות של פרוצדורות רפואיות קשות שהיא עברה בחייה והתת מודע שלה קישר את הטראומות האלה לפחד מהלידה..לאיך משם יצא תינוק. במודע עשינו עבודה כשהתינוק הפעם נשאר במצג ראש, מוכן ללידה והתוצאה הייתה לידה רגילה טובה .

היום לאחר מקרה זה ורבים אחרים ,הבנתי שבכדי להגיע לבדוק מהם דפוסי המחשבה שקשורים לעובדה שהיה קיסרי ולשנות אותם, ניתן לעשות עבודה דרך התת- מודע. שיטת קיי רואה בכל מצב פיזי גם את הצד הנפשי. לתת מודע ולכוחות הנפש יכולת השפעה אדירה על גופנו, עד כדי להביא אותו למצב הדורש ניתוח. שיטת קיי מבינה זאת ואומרת שנלך דרך הצד ההפוך, דרך התת מודע ונאפשר לגוף להיות במצב האופטימאלי ללידה רגילה. בשיטת קיי מבררים עם התת-מודע את הגורם הנפשי שגרם ללידה הקודמת להיתקע או להסתבך ולהגיע לניתוח. משם ממשיכים למציאת ויצירת פתרון ובהמשך יצירת מציאות חיובית ללידה הקרבה. דרך השיטה ניתן לברר מהו החלק שלא רוצה ללכת ללידה רגילה- החלק שלא רוצה ללדת.

כמובן שאת רוצה את התינוק ורוצה ללדת - ברוב במקרים. אולם בן האדם הינו מורכב ויחד עם הרצון החיובי והמודע לקבל את מה שאנו רוצים, קיים חלק שמתנגד. בחלק זה יכולים להיות פחדים, חששות והוא יכול לנהל אותנו ולהשפיע בפיזי - תינוק במצג עכוז, לידה שנתקעת ולא מתקדמת, לידה שמסתיימת בניתוח חירום ועוד.

כל אלה מצבים שבהם יש חלק של חוסר מוכנות ללדת. הסיבות לכך נמצאות ברמה של התת- מודע של האישה. הרבה פעמים בשיחה רגילה שאני מנהלת עם האישה , האישה לא תהיה מודעת להם כלל ולכן יש לעבוד איתה בהדרכה שבה קודם מלמדים איך להרפות את המודע, ואז מבררים עם התת מודע את הסיבה לחוסר המוכנות ללדת. לשיטה קוראים תרפיית החלקים והיא מתבססת על תרפיית הגשטאלט.
ליהי הראל - לדעת ללדת
דולה, מדריכת שיטת קיי, מדריכת הכנה ללידה, מטפלת בשיאצו, מומחית לנשים בהריון
את בוחרת את חווית הלידה שלך...
0545-451708
lihi.doula@gmail.com
http://www.ladaatlaledet.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב